Select-a-House
Ginnekenweg 368
Breda

Tel: 076 - 565 82 88
Mail: info@select-a-house.nl

Typeringen

a. De zelfbewuste stedeling

Socio-demografie
De veelal jonge “Zelfbewuste stedeling” is relatief vaak alleenstaand of alleen wonend. Zij is hoog opgeleid, maar heeft nog een relatief laag (starters) inkomen. Zij wonen meestal in een huurwoning in de stad.
Lifestyle
De stad is voor deze groep de ideale uitvalsbasis, omdat deze voorziet in alle behoeften. Bioscoop, café, concert, disco, maar ook museum en theater voor wat kunst en cultuur zijn binnen handbereik. Daarnaast houden zij van hockey, skiën en watersport. “De zelfbewuste stedeling” koopt veel boeken en dure liefst informatieve tijdschriften.

b. De actieve trendvolger

Socio-demografie
Vaak zijn “De actieve trendvolgers” alleenstaanden of gezinnen zonder kinderen. Ze wonen in een flat, etage, boven- of benedenwoning. Ze hebben een modaal tot beneden modaal inkomen, waar ze bewust mee omgaan. Meestal hebben zij een MBO of HBO opleiding gevolgd.
Lifestyle
“De actieve trendvolger” gaat zeer regelmatig uit. Ze is actief bezig met het lichaam, gaat regelmatig naar de sportschool en houdt zij zich bezig met sporten zoals squash en skiën. Populair zijn de muziekzenders op TV en Radio538, om op de hoogte te blijven van de hits van vandaag! En natuurlijk lezen ze trendy tijdschriften om op de hoogte te blijven van alles wat nieuw en hip is.

c. De sociale senior

Socio-demografie
“De sociale senior” is relatief vaak alleenstaand en boven de 55 jaar, maar meestal wat ouder. Ze wonen vaak in een kleinere woning. Omdat dit type vaak niet meer (fulltime) werkt hebben ze meestal een modaal of beneden modaal inkomen.
Lifestyle
Een sobere levensstijl is kenmerkend voor “De sociale senior”. Een potje bridge, handwerk of kruiswoordpuzzel wordt meer dan eens afgewisseld met vrijwilligerswerk. Ze zijn actief bezig om gezond te blijven. De tijdschriften die ze lezen zijn Plus, gezondheidsbladen en Het Beste. De radio staat afgesteld op Radio1, 4 en 747 AM.

d. De bewuste Bourgondiër

Socio-demografie
“De bewuste Bourgondiër” is van middelbare of oudere leeftijd. Meestal hebben zij oudere kinderen of deze zijn inmiddels het huis al weer uit. Zij zijn hoog opgeleid en behoren tot de hogere sociale klassen. Het hoge inkomen zorgt er voor dat “De bewuste Bourgondiër” flink kan genieten van het leven.
Lifestyle
“De bewuste Bourgondiër” geniet! Cultuur, antiek, beleggen, luxe auto’s, theater, kunst, bridge, een politieke discussie en natuurlijk een goede fles wijn kunnen de goedkeuring van deze Bourgondiër zeker verdragen. Vooral golf, hockey, tennis, skiën en zeilen zijn populaire sporten. Ze lezen veel. Geen vage rotzooi, maar graag een goed boek of informatieve artikelen.

e. De zelfstandige student

Socio-demografie
“De zelfstandige student” is meestal een student die niet meer bij de ouders woont. En soms is hij/zij net klaar met de studie en begonnen aan de eerste baan, maar leeft nog wel als een student. Vaak wonen zij nog in een kleinere (gedeelde) woning, want het inkomen is nog laag. De mate van verhuizen is groot in deze groep.
Lifestyle
“De zelfstandige student” woont nog in de stad en geniet van het stadse leven. Gaat veel uit naar café´s, concert, theater, bioscoop en disco´s. Daarnaast is de student gericht op het vergaren van veel informatie en koopt daarom veel boeken en tijdschriften, maar ook het internet is een bron van informatie. De student is bovendien sportief en reislustig, erg kien op het ontdekken van nieuwe dingen.

f. Het gemiddelde gezin

Socio-demografie
Uiteraard gaat het hier om gezinnen met kinderen! Vaak heeft de kostwinnaar een beroepsopleiding gevolgd en hebben beide partners een baan. Dit “Gemiddelde gezin” mag zich gelukkig prijzen met het modale tot bovenmodale inkomen, want met de kinderen gaat het geld ook altijd weer hard er doorheen.
Lifestyle
De dagelijkse gang van zaken draait veelal om de kinderen en het huis. Activiteiten met de kinderen, tuinieren en klussen aan het huis zijn veelvoorkomende activiteiten en ook de media (televisie, radio en tijdschriften) worden afgestemd op het gezin. Opvallend is dat “Het gemiddelde gezin” graag gaat kamperen. Kennelijk is de camping toch de plek waar kinderen de leukste vakanties beleven…

g. De alledaagse arbeider

Socio-demografie
De gezinnen van het type “De alledaagse arbeider” bestaan meestal uit 2 tot 4 personen. Het zijn vooral gezinnen met oudere kinderen of gezinnen zonder kinderen van 35 jaar of ouder. De kostwinner heeft meestal een lagere of middelbare beroepsopleiding gevolgd en het inkomen van het gezin is beneden modaal tot modaal.
Lifestyle
In zijn vrije tijd leest “De alledaagse arbeider” tijdschriften voor de jeugd, mannen- en gossipbladen. Verder staat de televisie relatief veel aan. Niet alleen voetbal dus. Er wordt gekeken naar zenders waar veel spelprogramma´s te zien zijn. Quizzen, show- en amusementsprogramma´s en een DVD-tje op zijn tijd.

h. De ambitieuze ondernemer

Socio-demografie
“De ambitieuze ondernemer” heeft vaak een gezin met thuis- of uitwonende kinderen. Zij zijn vaak zelfstandige ondernemers, directeuren of leidinggevenden in hogere rangen binnen bedrijven. Deze functie hebben zij vaak bereikt door gewoon hard te werken. Financieel is het goed voor elkaar. Het bovenmodale inkomen spenderen zij dan ook royaal aan het gezin en mooie dingen.
Lifestyle
In zijn vrije tijd beoefent hij (of zijn gezinsleden) vele sporten zoals golf, hockey en paardrijden. Verder heeft “De ambitieuze ondernemer” veel interesse voor antiek, beleggen, wijnen en het lezen van diverse boeken en tijdschriften. Hij is in het bezit van diverse electronica en als er weer iets nieuws op de markt komt is hij er als een van de eersten bij.

i. De culturele buitenmens

Socio-demografie
“De culturele buitenmens” is meestal geen starter meer. Relatief vaak zijn dit (oudere) alleenstaanden. Ze hebben een bovengemiddelde opleiding, maar geen extreem hoog inkomen.
Lifestyle
“De culturele buitenmens” is sterk sociaal en maatschappelijk betrokken. Hij/zij is zich bewust van de omgeving en het milieu en is ook bereid daar een steentje aan bij te dragen zowel in de vorm van geld als ook een fysieke bijdrage. Hun interesse gaat uit naar kunst, cultuur, concert, musea en theater. De culturele buitenmens leest veel vooral boeken, kwaliteitskranten, woon- en opiniebladen. Een buitenmens omdat ze weinig thuis zijn, want ze wonen vaak in de stad.

j. De traditionele plattelandsgenieter

Socio-demografie
“De traditionele plattelandsgenieters” zijn meestal (grote) gezinnen of gezinnen waar de kinderen het huis al uit zijn. De kostwinner heeft meestal een middelbare beroepsopleiding gevolgd. Het gezin heeft een modaal inkomen, wat meestal direct wordt uitgegeven aan het gezin.
Lifestyle
Veel vrije uren worden in de tuin of klussend in huis doorgebracht. Goede tips komen uit de tijdschriften die zich op mensen met groene vingers of twee rechter handen richten. Meer dan gemiddeld speelt religie een rol in het gezinsleven. En soms houdt “De traditionele plattelandsgenieter” van een ritje op de motor.
.company-logo{background:url(/assets/attachments/log.jpg) 0 50% no-repeat;width:235px;height:70px;background-size:contain}.company-logo img{display:none}@media (max-width:725px){.company-logo{height:40px}}